پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور - پرسش های متداول میز خدمت
سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها  |  منابع طبیعی بستر حیات وتوسعه
پرسش های متداول میز خدمت

سوالات متداول

 خدمات سامانه میز خدمت الکترونیکی سازمان جنگلها، مراتع، آبخیزداری کشور کاملا به صورت اینترنتی می باشد. شما هموطن گرامی بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان و اداره منابع طبیعی استان و شهر خود، قادر هستید خدمات موردنظرتان را از طریق این سامانه درخواست کنید، آنها را پیگیری کنید و نتایج درخواست خود را دریافت نمایید.ممکن است سوالاتی در خصوص درخواست خدمات و بخش های مختلف سامانه داشته باشید که در این صفحه می توانید پاسخ سوالتان را دریافت کنید.

    1 برای درخواست خدمت از چه مرورگری استفاده کنم؟


ترجیحاً از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید اما با مرورگرهای اینترنتی دیگر نیز به راحتی می توانید به صفحه میز خدمت الکترونیکی دسترسی یابید.

   2 برای ثبت درخواست چه کار کنم؟


ابتدا فایل راهنمای کاربری را از صفحه اول میز خدمت الکترونیکی دانلود کنید و مطالعه نمایید. در این راهنما نحوه درخواست خدمت و پیگیری آن و سایر امکانات و بخش های میز خدمت الکترونیکی موجود می باشد. سپس طبق راهنما خدمت درخواستی موردنظرتان را ثبت کنید.

3 از آنجایی که سایت میز خدمت به صورت کشوری می باشد، از کجا بدانم که درخواست بنده به واحد استانی مدنظر ارسال شده؟


در زمان ثبت درخواست خدمت اگر از روی نقشه ایران، استان خود را انتخاب کنید و وارد میز خدمت الکترونیکی مربوط به استان مورد نظر خود شوید، درخواست شما به مسئول مربوطه در استان انتخابی شما ارسال می شود و مورد رسیدگی قرار می گیرد. حتی اگر از نقشه استان را انتخاب نکنید و بلافاصله خدمت را درخواست کنید، در فرم درخواست زمانی که استان خود را انتخاب می کنید، درخواست شما مستقیما به کارتابل مسئول مربوطه در استان ارسال می شود.

   4 چگونه می توانم خدمت مورد نظرم را پیدا نمایم؟


برای انتخاب خدمت، می‌توانید از بین لیست خدمات که در صفحه قابل مشاهده است، خدمت موردنظرتان را انتخاب کنید و یا کلمه یا عبارتی از عنوان خدمت موردنظر را در قسمت جستجو بنویسید تا آن خدمت را در صفحه رویت کنید. اگر عنوان خدمت موردنظر را دقیقا نمی دانید کافی است با بررسی خدمات، آن را پیدا کنید.

   5  چگونه بدانم خدمت درخواستی من چه مدارکی نیاز دارد؟ و چگونه مدارکم را ارسال کنم؟


در صفحه اول میز خدمت الکترونیکی، در کادر هر خدمت یک گزینه «شناسنامه» نیز وجود دارد که اگر آن را کلیک کنید می توانید کلیه اطلاعات مربوط به خدمت مربوطه از جمله مدارک موردنیاز را ببینید. توصیه می شود حتما پیش از ثبت درخواست خدمت، «شناسنامه» خدمت را بخوانید و مدارک موردنیاز آن را به صورت فایل های الکترونیکی تهیه کنید و این فایل ها را در کامپیوتر یا موبایلی که به میز خدمت دسترسی دارید، داشته باشید. این مدارک در هنگام درخواست خدمت در فرمی که پر می کنید موردنیاز هستند که آپلود کنید.

   6 نحوه ورود به سامانه به چه نحوی می باشد؟


منظور از ورود به سامانه این است که پس از ثبت درخواست خدمت، برای شما یک پنل کاربری اختصاصی تعلق می گیرد که می توانید برای رفع نقص و مشاهده نتیجه خدمت درخواستی وارد این پنل شوید. برای دسترسی به پنل کاربری در صفحه اول میز خدمت الکترونیکی گزینه «ورود به سامانه» را کلیک کنید و در صفحه نمایش یافته، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید.

   7 نام کاربری و رمز عبور خود را برای ورود به سامانه نمیدانم؟


نام کاربری و رمز عبور شما همان کد ملی و شماره موبایل شماست. کافی است که این مشخصات را در کادرهای مربوطه در صفحه ورود به سامانه وارد نمایید تا پنل کاربری شما ظاهر شود. دقت داشته باشید از ارائه این مشخصات به اشخاص دیگر خودداری نماید.

   8 ارسال درخواست فقط از طریق سایت قابل انجام می باشد؟


خیر، شما می توانید با مراجعه به صفحه نخست میز خدمت الکترونیکی اپلیکیشن اندرویدی سامانه را با کلیک بر گزینه «دانلود اپلیکیشن موبایل» دانلود کنید و بر گوشی خود نصب نمایید. کلیه امکانات میز خدمت الکترونیکی از طریق اپلیکیشن قابل دسترس می باشد.

   9 می خواهم در مورد خدمت ارائه شده شکایت کنم و یا نظر و پیشنهاد خودم را در جهت بهبود خدمات بنویسم. چه کار کنم؟


اگر شما در مورد نحوه رسیدگی به درخواست ها و سایر موارد نظر، پیشنهاد، شکایت و انتقاد دارید، با مراجعه به صفحه نخست میز خدمت الکترونیکی با انتخاب گزینه های مربوط به هر خدمت می توانید نظر، شکایت، انتقاد و پیشنهاد خود را ثبت نمایید. همکاران ما در سریعترین زمان مورد بررسی قرار داده و رسیدگی می نمایند. توجه کنید شما زمانی مجاز به ثبت شکایت و همچنین شرکت در نظرسنجی برای خدمات هستید که آن خدمات را درخواست کرده باشید. کافی است از بین گزینه های موجود برای هر خدمت، گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس در صفحه موردنظر با وارد کردن شماره فرآیند و کد رهگیری شکایت و نظر خود را ثبت کنید. در «نظرسنجی» شما نظرات خود در خصوص روند رسیدگی به درخواست خدمت ثبت می کنید. در «شکایت» شکایات و انتقادات خود را در خصوص روند رسیدگی به خدمت ثبت می کنید. در «ارسال پیام» نیز هر گونه پیشنهاد و پیام دارید ثبت می کنید.

سامانه میز خدمت: https://mizekhedmat.frw.ir

پست الکترونیکی: bushehr@frw.org.ir

تلفن اداره کل: 33554785              داخلی: 154

اداره فناوری اطلاعات و تحول اداری

چاپ | ارسال به ديگران  |