به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، علی جعفری
دستیابی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به حدنصاب جدید در پاسخگویی به استعلامات اراضی

تاریخ انتشار : 1403/08/24 - ساعت انتشار: ٠٧:١٤ - گروه خبری : اخبار استان

مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از رسیدن این سازمان به حدنصاب جدید در پاسخگویی به استعلامات اراضی خبر داد.

مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از رسیدن این سازمان به حدنصاب جدید در پاسخگویی به استعلامات اراضی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، علی جعفری گفت: با پاسخگویی به 2072 استعلام اراضی در روز شانزدهم آبان سال جاری، این سازمان به حدنصاب جدیدی در پاسخگویی الکترونیکی به استعلامات اراضی در سامانه جامع پاسخگویی به استعلامات رسید.

وی افزود: یکی از رویکردهای این سازمان، ایجاد بستر تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام‌های موردنیاز سایر دستگاه‌های اجرایی کشور بوده است و این سازمان با اجرای طرح تحول دیجیتال توانسته است پیشرفت‌های مهمی در توسعه دولت الکترونیک و نحوه ارائه خدمات و وظایف سازمان‌ به وجود آورد.

 جعفری تصریح کرد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین متولی اراضی کشور، وظایف مهمی در پاسخگویی به استعلامات حوزه اراضی داشته و عهده‌دار تشخيص و تفكيك حريم قانوني اراضي ملي از مستثنيات اشخاص حقيقي و حقوقي است لذا این سازمان، باهدف بهبودبخشیدن به فرایند پاسخگویی به استعلامات، افزایش سرعت و دقت در این فرایند و همچنین بهره‌گیری از اطلاعات یکپارچه و جامع اراضی ملی، "سامانه جامع پاسخگویی به استعلامات اراضی"را طراحی و اجرایی نموده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری اضافه کرد: سازمان منابع طبیعی توانسته در اجرای ماده 2 ضوابط اجرایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، استعلامات اراضی واصله از این سامانه را به صورت الکترونیکی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ دهد.

جعفری با اشاره به اینکه میانگین زمان پاسخگویی از 51 روز در سال 1401 به 10 روز در سال جاری رسیده و این کاهش زمان، همراه با افزایش دقت و کیفیت در پاسخگویی بوده است افزود: سازمان منابع طبیعی موفق شد در شانزدهم آبان ماه سال جاری به حدنصابی بی‌سابقه در پاسخگویی به استعلام اراضی دست یابد و پاسخ 2072 استعلام را به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ارسال نماید و اهمیت این آمار زمانی مشخص می‌شود که میانگین تعداد پاسخگویی در سامانه جامع پاسخگویی به استعلامات این سازمان 1300 استعلام در روز است.

وی همچنین گفت: از زمان راه‌اندازی سامانه جامع پاسخگویی به استعلامات تا کنون بیش از 790 هزار استعلام اراضی به صورت کاملاً الکترونیکی پاسخ داده شده که نتیجه تلاش همه همکاران در سطح ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استانی و شهرستانی و حمایت‌های دفاتر ستادی و مدیران ارشدسازمان منابع طبیعی بوده است.

نسخه چاپی

ارسال به دوست

 


خروج




-->